Podvodníci.

17. apríla 2011, dado240, Nezaradené

Stali sme sa obeťou podvodu…

Po našej krajine chodia rôzny podvodníci, oberajú asi najviac dôchodcov. V TV dávali rôzne druhy podvodov, ale takýto podvod som ešte nevidel…Rozhodol som sa informovať ostatné potencionálne obete a vyrozprávať príbeh ako sa to odohralo.

Po tohtoročnej zime sa nám zdeformovali ríny na rodinnom dome. Jedného dňa zastavilo osobné auto kombi  šedotmavej farby značku auta som nepostrehol, farba EČ auta čierne, začínalo W na žltooranžovom podklade, viac som si nezapamätal.Zastavilo tak, aby sa k nemu prichádzalo od kufra auta.

Vystúpil z auta jeden maďarský róm a lámanou slovenčinou hovoril, že urobí opravu lacno , keby ste videli čo robil náš pes, skoro preskočil bránku.

Na dotaz koľko to bude stáť celkom , stále mlel 30 Eur, ako keby nerozumel a už sa k nemu pridali ďalší dvaja. Najmenej 5x som sa ho pýtal čo za to, odpoveď 30 Eur, dám zľavu, robotu neúčtuje. Na aute mali hliníkový skladací trojdielny rebrík. Psa sme museli zavrieť (asi cítil niečo zlé). Ďalší krok bol, že len primerajú ríny a tak sa dostali do dvora. Potom sa spustila akcia, robili rýchlo a už len prihadzovali a všetko len za 30 Eur. Už sa to nedalo zrušiť a tak som to chcel zrátať čo by to stálo, chceli vodu, potom kávu, a stále niečo a tým odvádzali našu pozornosť. Napadlo ma ísť si opísať značku z predu auta , ale hneď ma jeden čo letoval pri aute volal podržať materiál. Museli to mať super nacvičené. Zabudol som si vypýtať dáky doklad, kontakt, názov firmy…Vyúčtovanie prebehlo tak, že som nemal nič zrátané a oni rátali a ešte nás utvrdzovali, to je za to a to za to..Skončili sme v našej kuchyni a keby sme doma neboli traja, neviem ako by to dopadlo. Jeden išiel z kuchyne a ja za ním, asi chcel prehľadať spálňu, ale mu to nevyšlo. Celková cena znela 1310 Eur za 41 m  zinkových odkvapov. Keď povedali cenu, protestovali sme, že sused má medenné ríny, ale sme ani nedopovedasli a hneď nám skočili do reči, zdalo sa mi to veľa, samozrejme papier na ktorý to písal zobrali a dali mi zľavu na 1250 Eur. Vtedy dvaja išli pred dom a jeden čakal na peniaze. Boli sme z toho vyjavený, nič nás už nenapadlo. Po odchode pracovníkov  nám začalo  v hlave svitať. ŠPZ asi falošná, prepočítali sme materiál a podľa ich cenníka to malo stát 750 Eur. Za tú cenu by sme mali asi medenné ríny aj s prácou a možno aj lacnejšie!!!!

Mali sme pravdepodobne šťastie v nešťastí, ak by sme ostali všetci v kuchyni prišli by sme o veľa viac… zostali nám oči pre plač!

Píšem to preto ak má niekto podobnú skúsenosť nech mi napíše a aby sa to nestalo ďalším ľuďom.

Tri osoby jedna vo výške 160 cm silnejšej postavy, čierne krátke vlasy česané do zadu, čierne fúziky a dvaja boli štíhli  do 170 cm vysoký, krátke čierne vlasy, čierne fúziky. Všetci boli oblečený v šedých monterkách s oranžovými pásikami na vreckách.